4 Σεπ 2008

Μονοπωλιακοί αλληλο-αποκλεισμοί

Θα έχετε ασφαλώς προσέξει ότι εδώ και κάποια χρόνια οι μεγάλες εταιρείες αναψυκτικών έχουν διαμοιράσει την "πίτα της αγοράς" αποκλείοντας η μια την άλλη στους χώρους αναψυχής (καφέ, ξενοδοχεία, εστιατόρια, κ.ά.) Έτσι λοιπόν, "εντελώς συμπτωματικά", είναι αδυνατόν να εξυπηρετηθεί κανείς με προϊόντα διαφορετικών εταιρειών εκτός εκείνης που κατ' αποκλειστικότητα συνεργάζεται με το κατάστημα. Και δεν αρκεί αυτό. Ακόμη και αν παραγγείλεις συγκεκριμένο προϊόν άλλης εταιρείας, ο υπάλληλος -συχνά χωρίς καν να μπει στον κόπο να σε ενημερώσει ότι δεν το έχουν- φέρνει κάποιο προϊόν της συνεργαζόμενης εταιρείας, αν δε τολμήσεις να διαμαρτυρηθείς σου δηλώνει αδιάφορα ότι "είναι το ίδιο", δηλαδή περίπου ότι "είσαι και βλάκας που διαμαρτύρεσαι".

Το θλιβερό αυτό φαινόμενο έχει γενικευθεί σε τέτοιο βαθμό που είναι αποκαρδιωτικό να το συναντάς και σε μεγάλα (και "σοβαρά") καταστήματα όπως και σε ξενοδοχεία πολλών αστέρων. Και είναι ακόμη θλιβερότερο που η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας & Τουρισμού δεν ενδιαφέρεται να το ελέγξει, κρυβόμενη πίσω από βολικές δικαιολογίες  -"ελεύθερη αγορά" και άλλα ηχηρά παρόμοια. (Όταν πριν αρκετούς μήνες ο γράφων ζήτησε -με ηλεκτρονικό ερώτημα μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Υπουργείου- να ενημερωθεί για την πολιτική το Υπουργείου επάνω στο σχετικό θέμα, ουδεμία απάντηση έλαβε. Αυτή κι αν είναι δημόσια "υπηρεσία")!

Δεν υπάρχουν σχόλια: