26 Σεπ 2008

Ταξιδιωτικά πακέτα και υπεροψία διοργανωτών

Παραθέτω πιο κάτω τεκμήρια πρόσφατης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με κορυφαίο κυπριακό ταξιδιωτικό γραφείο, ως δείγμα του χονδροειδούς (και άκρως υπεροπτικού) τρόπου με τον οποίο μπορεί να αντιμετωπιστεί ο κύπριος ταξιδιώτης.

(α)
Προς Διευθυντήν Γραφείου ...
Αγαπητέ κύριε,

Πήρα μέρος (μαζί με τρία ακόμη πρόσωπα) στην εκδρομή ... που οργάνωσε το γραφείο σας και έχω να παρατηρήσω τα ακόλουθα:

1. Παρ' ότι στο φυλλάδιό σας αναφερόταν συγκεκριμένο άτομο του γραφείου σας που θα μας συνόδευε από το αεροδρόμιο Λάρνακος στον προορισμό μας, ουδείς βρισκόταν εκεί και μέχρι την έξοδό μας από το αεροδρόμιο προορισμού δεν είχαμε καμιά καθοδήγηση, ούτε γνωρίζαμε αν θα μας παρελάμβανε κανείς, κάτι που σαφώς παρέβαινε τις δεσμεύσεις του γραφείου σας και δημιουργούσε μεγάλο αίσθημα ανασφάλειας.

2. Μετά την έξοδό μας από το αεροδρόμιο του ... επικράτησε μεγάλη σύγχιση έως ότου αποκαταστήσουμε επαφή με κάποιο αντιπρόσωπό σας, ο οποίος μάλιστα δεν ήταν σε θέση να βεβαιώσει τον ακριβή αριθμό όσων μετείχαν στην ομάδα (φαινόταν ότι έλειπε κάποιος, και ο συνοδός δεν γνώριζε αν μετείχε στην ομάδα ή δεν είχε καν επιβιβαστεί στη Λάρνακα). Και αυτό προστέθηκε στην αρχική εντύπωση κακής διοργάνωσης της εκδρομής.

3. Φτάσαμε στο λιμάνι επιβίβασης [στο το πλοίο με το οποίο θα συνεχίζαμε το ταξίδι] στις 7.00 π.μ. και η πύλη άνοιξε στις 8.30 π.μ. Σε όλο το ενδιάμεσο διάστημα παραμείναμε κάτω από τον καυτό [αυγουστιάτικο] ήλιο (δεν υπήρχε δυνατότητα κάλυψης) και χωρίς να μπορούμε να απομακρυνθούμε επειδή ο συνοδός δεν ήταν σε θέση να μας πει πότε θα μπαίναμε. Όταν τελικά ανεβήκαμε στο πλοίο οδηγηθήκαμε για πρόγευμα και όταν πια εισήλθαμε στις αίθουσες αναψυχής οι θέσεις ήταν ήδη κατειλημμένες και με πολλή δυσκολία σκορπιστήκαμε εδώ και εκεί.

4. Το "πανόραμα" κράτησε σχεδόν δέκα ώρες συνεχούς και μονότονου ταξιδιού (επιπροσθέτως των τόσων ωρών ξαγρύπνιας λόγω της νυκτερινής πτήσης που είχε προηγηθεί). Ήταν ουσιαστικά αχρείαστο, αφού σε επόμενες διαδρομές μεγάλο τμήμα του το καλύψαμε οδικώς και είδαμε πολύ καλύτερα τις ακτές και τον φυσικό χώρο.

5. Φτάσαμε στην πολή του ... γύρω στις 6.30 μ.μ. και χαρήκαμε που επιτέλους θα ξεκουραστούμε στο ξενοδοχείο μας ύστερα από ένα τόσο εξουθενωτικό ταξίδι. Δεν γνωρίζαμε βέβαια ότι το (κατά τα άλλα πολύ καλό) ξενοδοχείο μας βρισκόταν άλλα 170 χιλιόμετρα από την πόλη, τα οποία υπομείναμε με μεγάλη προσπάθεια. Θα έπρεπε φυσικά να βρίσκεται στο λεωφορείο εκείνες τις ώρες αυτός που "σχεδίασε" την εκδρομή και όχι ο κακόμοιρος ο ηλικιωμένος συνοδός μας, για να ακούσει όσα λέχθηκαν από του συμμετέχοντες.

6. Ο συνοδός, παρά τις καλές του προθέσεις, ελάχιστα γνώριζε για τις διαδρομές που έπρεπε να γίνουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο αεροδρόμιο όπου μαζευτήκαμε για την επιστροφή μας στην Κύπρο άκουσα πολύ απαξιωτικά σχόλια και για συνοδό άλλης ομάδας του γραφείου σας που ακολούθησε διαφορετική διαδρομή. Γίνεται λοιπόν φανερό ότι κάτι "νοσεί" και με τις επιλογές συνοδών σας σε αυτά τα προγράμματα.

Πιστεύω ότι αν στόχος μιας εκδρομής είναι να την ευχαριστηθεί ο εκδρομέας αυτή πρέπει να σχεδιάζεται με ρεαλιστικό τρόπο και όχι μόνο στα χαρτιά. Από την εμπειρία που είχαμε τέσσερις συμμετέχοντες ήταν φανερό ότι αυτή σχεδιάστηκε ερήμην του ανθρώπινου παράγοντα και με σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις και παραλείψεις.

Νομίζω μας οφείλετε κάποιες εξηγήσεις.

Μετά τιμής, κλπ.

(β)
Η ...απάντηση του Διευθυντή :

Αγαπητέ κύριε ...

Έχω πάρει την επιστολή σας και την έχω διαβάσει με προσοχή.

Τα όσα μας γράφετε σίγουρα θα μας βοηθήσουν στον καλύτερο σχεδιασμό της εκδρομής για την επόμενη χρονιά.

Θέλω να σας διευκρινίσω ότι ο άνθρωπος μας που βρίσκεται στο αεροδρόμιο Λάρνακας και βοηθά στο check in δεν ταξιδεύει με τον κόσμο. Αυτός που ταξιδεύει σε κάποιες εκδρομές είναι ο αρχηγός/συνοδός. Σε πολλές άλλες εκδρομές ο αρχηγός/συνοδός αναμένει τα groups στη χώρα προορισμού.

Είμαι στη διάθεσή σας.

(γ)
Η επιβεβλημένη απάντηση στην επιστολή του Διευθυντή : 

Αγαπητέ κύριε ...

Διάβασα με αρκετή έκπληξη την απάντησή σας και πουθενά δεν βρήκα ίχνος διάθεσης για κάποια απολογία για τις ταλαιπωρίες που υπέστη η ομάδα μας, και στις οποίες αναφέρθηκα εκτενώς στην προηγούμενη επικοινωνία μου. Εκτός μόνο ότι όλους μας αντιμετωπίζετε περίπου ως πειραματόζωα που απλώς θα σας "βοηθήσουν στο σχεδιασμό της εκδρομής την επόμενη χρονιά". 

Όσο για τις διευκρινίσεις σας για τον/την συνοδό (ξαναδιαβάστε παρακαλώ προσεκτικότερα ό,τι σας είχα γράψει) έχω στα χέρια μου το πληροφοριακό δελτίο που μας δόθηκε από το γραφείο σας και αναφέρει επί λέξει: "Η συνοδός της εκδρομής Κυρία .... θα σας περιμένει στο αεροδρόμιο Λάρνακας στις ... π.μ. το πρωί του Σαββάτου". Οι συνοδοί των άλλων δύο εκδρομών σας πράγματι βρίσκονταν στο αεροδρόμιο και συνόδευαν τα γκρουπ. Οι εξηγήσεις σας, λοιπόν, δεν απαντούν στα αρχικά ερωτήματά μου, και οι υπεκφυγές καθόλου δεν τιμούν το γραφείο σας.

Αναγκάζομαι να γράψω και αυτή την επιστολή λόγω ανεπαρκούς ανταπόκρισής σας και χωρίς πρόθεση να ανοίξω αλληλογραφία μαζί σας. Επιμένω όμως σε μια πιο σωστή απάντηση, η οποία να σέβεται αυτούς που σας εμπιστεύτηκαν.

Μετά τιμής, κλπ.

(δ)
Σύντομο υστερόγραφο σχόλιο: 

Ίσως ο κύριος Διευθυντής, από το ύψος της αλαζονείας του να διαβάζει ακόμη με την ίδια "μεγάλη προσοχή" και τη δεύτερη επιστολή των ταλαιπωρηθέντων πελατών του. Πάντως μέχρι στιγμής (ήδη αρκετές εβδομάδες από τότε) επέλεξε την χρυσοφόρο ...σιωπή!




Δεν υπάρχουν σχόλια: